Širvintų Švietimo centre vyko seminaras lytiškumo tema. Seminarą vedė VDU universiteto Socialinio darbo katedros dėstytoja doc. Dr. Nijolė Liobikienė. Seminare dalyvavo pedagogai, jaunimo organizacijų darbuotojai, Vyskupijos Šeimos centro vadovės, dekanato dekanas kleb. kun. L. Klimas. Buvo keliami aktualūs klausimai lytiškumo tema, aptariami esminiai lytiškumo ugdymo aspektai. Lektorė rėmėsi moksline patirtimi ir krikščioniškąja morale, lytiškumą “pateikė” kaip dovaną ir turtą, kurį turime teisingai suprasti ir saugoti.
Keletas minčių iš paskaitos…
Šiandieninis pasaulis labai daug, atvirai ir drąsiai kalba temomis, susijusiomis su lytiškumu. Visa žiniaklaida mirga nuo patarimų kaip gyventi „kokybišką ir įdomų“ seksualinį gyvenimą, mokyklose dažnai pateikiama „žalia“ informacija apie asmens lytiškumą, kuri neturi vertybinio konteksto. Jaunas žmogus natūraliai kelia labai daug klausimų, bet gauna vienpusius atsakymus – apie lytiškumą kalbama tik iš fizinės pusės. Žmogaus lytis nėra tik išoriniai požymiai, kurie vizualiai padeda mums atskirti vyrus ir moteris, tai kur kas sudėtingesnis darinys. Lytis gali būti apibrėžiama trimis sąvokomis:
- Lytis (angl. Sex) – biologinė lyties sąvoka;
- Lytis (angl. Gender) – lyties socialinis vaidmuo;
- Lyties identitetas.
Lytinio ugdymo schema apima ne tik žmogaus fizines savybes, bet ir intelektą, dvasingumą, emocijas ir psichologiją bei socialinius santykius. Ugdant jauno žmogaus lytiškumą, negalima atskirti nei vienos srities, norint auginti brandžią ir laimingą asmenybę, kuri supranta, kas ji yra, priima save ir geba save dovanoti kitam žmogui. Lytiškumas yra dovana, o pagrindinis žmogaus troškimas yra Meilė. Kartais meilės siekiama bet kokia kaina. Žmogus nori būti mylimas! O kas yra Meilė? Tai gebėjimas pirmiau duoti, nei imti ir troškimas laimės kitam pirmiau nei sau.
Nenuskurdinkime lytiškumo iki gryno instinktyvumo, bet pažvelkime į save, kaip tobulą kūrinį, kuris užduoda klausimą: ko aš noriu pasiekti savo gyvenime?
Pagal doc. Dr. Nijolę Liobikienę
Comments are closed.